جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۴۴:۵۱

وزیر نفت هند:
دهلی نو آماده سرمایه‌گذاری ٢٠ میلیارد دلاری در بندر چابهار است

باشگاه خبری فراساحل: وزیر نفت هند از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری ٢٠ میلیارد دلاری در چابهار خبرداد و گفت: روابط ایران و هند در حوزه انرژی ایران دیگر محدود به واردات نفت خام نیست. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، دارمندرا پرادهان وزیر نفت هند امروز (شنبه، ٢١ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران از برنامه این کشور برای سرمایه‌گذاری ٢٠ میلیارد دلاری در بخش انرژی و دیگر زمینه‌های صنعتی در چابهار خبر داد. وی افزود: هند برای کمک به توسعه بندر چابهار آماده است و من برای بررسی بهتر اوضاع فردا (یکشنبه، ٢٢ فروردین ماه) به منطقه آزاد چابهار سفر می‌کنم. وزیر نفت هند تاکید کرد که روابط ایران و هند در حوزه انرژی در چند زمینه راهبردی گوناگون در جریان است و دیگر تنها به واردات نفت محدود نمی‌شود.


پرادهان همچنین با اشاره به تلاش هند برای حل چالش‌های مربوط به پرداخت بدهی‌های نفتی این کشور به ایران اعلام کرد: پول‌های ایران در بانک‌های هند محفوظ است و به زودی با گشایش کانال‌های بانکی به ایران پرداخت می‌شود. وی گفت: صبح امروز مذاکرات بسیار پرثمری با مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران داشتم و با نهایی شدن مذاکرات بزودی بدی‌های نفتی ایران پرداخت می‌شود. وزیر نفت هند ضمن ابراز رضایت از گفتگوهای امروز با وزیر نفت ایران از توافق با همتای ایرانی خود درباره نقشه راه همکاری در پروژه‌های گوناگون از جمله طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی‌خبر داد و گفت: دیدار با دیگر مسئولان ایرانی از جمله اکبر ترکان، معاون رئیس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از برنامه‌های بعداز ظهر امروز هیئت هندی خواهد بود. در هیمن حال، نشست تجاری مشترک ایران و هند عصر امروز (شنبه، ٢١ فروردین ماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دارمندرا پرادهان، وزیر نفت و منابع طبیعی هند و مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران از ساعت ١٨:٠٠ تا ٢٠:٠٠ در محل ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار می‌شود.



  کد خبر : 1433
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :